DigiBlue extra maatregelen

DigiBlue blijft u helpen bij uw problemen en vragen.

Wij willen u op deze pagina informeren, over wat u van DigiBlue kunt verwachten. We zitten nu in een tijd waar ICT belangrijker is geworden, om economisch door te kunnen gaan, maar zeker ook om sociaal contact te onderhouden.

!! Lees verder op deze pagina alles over onze extra maatregelen !!

DigiBlue blijft u helpen bij uw problemen en vragen.

In de tijd waar automatisering al ver ontwikkeld is, kunnen wij u ten alletijden helpen bij problemen met uw computers en veel omringende apparatuur, d.m.v. onze dienst ‘Remote Support’. Bij deze dienst nemen wij uw computer (na een kleine handeling door u aan uw zijde) op afstand over. Wij zien dan uw gehele scherm en kunnen uw toetsenbord en muis besturen. Dit lijkt er net op alsof wij bij u op locatie zijn. Hiervoor moet u altijd op uw scherm toestemming geven, eerder kunnen wij niet bij u inloggen. Als wij uw probleem hebben opgelost, loggen we direct uit uw computer. Wij kunnen niet meer zelf automatisch opnieuw inloggen, u moet dan weer opnieuw toestemming op uw scherm gegeven heeft.

Hulp op afstand niet altijd mogelijk.
Er zijn een aantal problemen te bedenken, wat niet op afstand op te lossen zijn. Een voorbeeld hiervan is; Uw computer heeft geen contact met internet. Dan kunnen wij u niet op afstand helpen. Wij kunnen dan een afspraak met u inplannen, om bij u op locatie het probleem te gaan verhelpen. Dit bezoek gaat op een aantal punten, anders verlopen dan u gewend bent.

Extra maatregelen tijdens een bezoek.

De onderstaande maatregelen zijn van toepassing tijdens een bezoek.

1. Heeft u last van verkoudheid/ griep verschijnselen of hoest u geregeld? Maakt u dan alstublieft geen afspraak.
Wij gaan u dan telefonisch proberen een instructie te geven, om het probleem toch te verhelpen.

2. Als de richtlijnen vanuit de overheid wijzigen, gaan deze automatisch van toepassing zijn, als aanvulling op deze punten.

3. Bij binnenkomst begroeten wij u, maar zonder een hand te geven. Als wij voor het eerst bij u op locatie komen. Dan stellen wij ons voor, maar ook zonder de handdruk.

4. Op uw computer of notebook gaan wij onze eigen toetsenbord en muis aansluiten. Deze toetsenbord en muis, mag uitsluitend alleen door de DigiBlue medewerker worden aangeraakt. Voor het bedienen van uw tablet, telefoon of ander touchscreen apparaat, gebruiken wij een speciale touchscreen pen.

5. Wanneer wij samen met u iets moeten bekijken, bewaren wij wat afstand.

6. Gezien wij wellicht apparatuur van u moeten aanraken, wassen wij hierna onze handen. Wij zien graag hiervoor een mogelijkheid met handsoap. Als u het fijn vindt kunnen wij bij het aanraken van uw apparatuur, ook eventueel handschoenen dragen.

Onderhoud contact met familie, collega’s, vrienden en kennissen.

Het niet bij elkaar op de koffie kunnen is een groot gemis. Des ondanks is het menselijk om contact te onderhouden. Natuurlijk kunt u mensen bellen, maar heeft u al overwogen om te videobellen? Dit kunt u via uw computer, laptop, tablet en telefoon. Het enige wat u hiervoor nodig heeft is, een camera in of op uw apparaat. De meeste smartphones, tablets en laptops zijn al voorzien van een camera (webcam). Voor een computer kunt u dit als extra apparaat hebben. U kunt vanaf uw smartphone via WhatsApp een andere (WhatsApp) gebruiker, makkelijk oproepen voor een videogesprek. U kunt er ook voor kiezen om hiervoor Skype te gebruiken. Skype is voor de al eerdere genoemde apparaten gratis beschikbaar. Heeft u hulp nodig bij het installeren van Skype of vragen over het gebruik? Wij helpen u graag hierbij.

Heeft uw computer geen webcam? Momenteel zijn alle webcams in Nederland uitverkocht. Heeft u toch behoefte aan een webcam? Laat dit ons dan weten, wij houden het aanbod in de gaten.

Uw computer en andere ICT is nu nog belangrijker dan ooit.

U heeft vast gemerkt dat u de computer, tablet en andere apparaten, al vaker heeft gebruikt dan normaal. Hierbij is de kans op problemen ook groter. U kunt een abonnement op ‘onbeperkt support’ overwegen. Bij onbeperkt support heeft u al voor een klein bedrag, van € 9,95 per maand onbeperkt hulp.

Wilt u ook hulp bij uw tablet en smartphone? Breid u dan uw onbeperkt support abonnement uit, met de module Tablet en Smartphone. Deze uitbreiding kost slechts € 5,00 per maand.

Interessant artikel? Deel het via socials

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Linkdin
Deel via WhatsApp
Deel via Email

Wellicht zijn deze berichten ook interessant voor u?